Sunday, November 6, 2011

Assalamualaikum...

Kali ini blog ditulis tika diri menghadap pemandangan matahari terbit sambil mendengar alunan takbir raya...Sendunya dalam hati. Saat rakan-rakan yang lain menyambut dengan keluarga, diriku di dalam bilik ini sendirian. Ini lah pengorbanan yang aku lakukan untuk diri sendiri...demi mencari apa yang pasti dalam hidup, meskipun jalan nya kadang kadang sukar dan berliku namun Alhamdulillah, atas segalanya..
MasyaAllah, SubhanAllah, Indahnya pemandangan pagi ini...Walaupun airmata mengalir tp bukan bermaksud sedih, tetapi teringat kembali rentetan penceritaan jalan hidup sehingga diriku berada dimana ku berdiri sekarang. Lebih kepada bersyukur sebenarnya atas apa yang telah kulalui, atas apa yg kumiliki kini. Ya, tidak mudah, tetapi telah ku buktikan kepada diri sendiri aku mampu walaupun sendirian.
Haha Berubah posisi pula..Dari berdiri, duduk di birai tingkap. Adui, gelik ada juak asa ati nangga dibah. Ne ndak, diam tingkat 8..hahaha..
Cantik nya..Kabus masih lagi menyelubungi segala..Deruan keta mula kedengaran rancak diluar. Aku tidak ingin menjadi dulu, terlalu leka hingga lupa untuk berhenti dan bersyukur. Alhamdulillah, adakah ini juga satu bentuk pengorbanan? Mungkin, hanya Allah layak menilai. Ingin sekali diriku turun ke bawah dan berjalan kaki menghirup udara diluar, tapi teringat pesanan insan tersayang, lebih baik tidak. Lagipun hendak berjalan di deretan kedai di bawah tu, takut pun ada juak..Just that, ketenangan air sungai mengalir sangat menggoda.. :)
Cukup rasanya coretan merapu pagi ini. Nak mandi, turun ke cofee house untuk breakfast sendirian dan pulang ke rumah. InsyaAllah, kalau tiada halangan petang ini ingin sekali rasanya ke tepi pantai berjalan jalan.

No comments:

Post a Comment