Monday, November 8, 2010

never a poet, hanya luahan hati yang pilu..

Today...
all I ever wished for..
is so that everything's all right.
Today...
all I prayed for..
is that give me the strength to hold on tight.

Dugaan itu terlalu hebat,
diri ini tidaklah sebegitu kuat...
mencari sisa ketabahan dalam diri,
andainya ada lagi...
akan ku teruskan perjalanan ini.

Hopes seems to fade,
strength seems to wither...
all I know...
is that I have to move on and be strong.

Malam ini air mataku tumpah lagi...
bukan maratapi segalanya,
juga bukan tanda menyerah.
Andai kata diberi kesempatan lagi,
mampukah segalanya kembali?
demi sebuah ikatan yang abadi...
kumohon berkatilah usaha ini.

I love all of you,
I care for all of you...
but I'm tired of being strong...
I'm tired of smiling when everything's all wrong...
Hatiku menangis pilu.


Kadangkala aku penat.Penat dgn segalanya...aku penat menjadi yang paling tabah, aku penat menjadi tpt luahan...Siapa pula sanggup mendengar kataku? Tanpa prejudis, tanpa sangsi di hati? Sepanjang jln air mata mengalir, lega juga rasanya. Wpun penah berjanji dgn diri, takkan ada lg air mata..tp kali ini aku tidak sekuat dulu. Bila segalanya semakin sesak menimpa,aku sakit...Kali ini, aku memilih untuk sendiri. menghadapi segalanya demi adik-adik. Impian ku cuma satu, beri segala yang termampu, utk mereka menjalani hidup yang telah berparut ini, tanpa ada sedikit rasa sakit lagi. Akan ku korbankan segalannya, agar mereka tersenyum kembali...InsyaAllah...Aku terlalu sygkan keluarga ini..

No comments:

Post a Comment